Wii Fit Plus doboz

Most, hogy sikerült részletesen kiismerni a Wii Fit Plus-t, most már tudok róla írni részletesen. Nagyon sok változás van az elődjéhez képest, csak előnyére fejlődött a program, semmi negatívumot nem tudok mondani róla. A legnagyobb előny az, hogy nemcsak a testet, hanem az elmét is fejleszti. Például alapból a napi Body Test-ben 5 teszt volt, most van még 5 teszt, mely alapvető gondolkodást is igényel. Így a Body Test gyakorlatai, két részre vannak osztva, és egyet kapunk a fizikai erőnlét mérésére, még egyet, ahol az erőnlét mellett gondolkodni kell. Első ízben ezeket mutatom be:

DUAL BALANCE TEST
Ugyanaz,mint a Basic Balance Test, tehát arra kell helyezni a testsúlyunkat, ahogy áll a két kék vonal, ám középen láthatunk egy kört, ahol egy harmadik kék vonal van, úgy kell tartani a Wiimote-ot, ahogy az a kék vonal mutatja.

JUDGEMENT TEST
Ez egy érdekes teszt. A Balance Boardon végig középen kell állni, és láthatunk bizonyos számokat, de csak azokra kell rámenni a Wiimote-tal, mely a megadott szám alatti értéken van

MEMORY TEST
Itt a memóriánkat mérhetjük le csípőmozgás keretén belül oly módon, hogy középen vagyunk, és azt a számot kell leseggelni, mely nagyobb a jobb oldalon levő számnál. A memória-mivoltja ott van, hogy a jobb oldali számot eltakarják, és a ahogy mennek a gombák, úgy kell megjegyezni, hogy melyik van jobb oldalt.

PERIPHERIAL VISION TEST
Te középen állsz, és megjelenő számokra kell rányomni 1-től 10-ig sorrendben.

PREDICTION TESZT
Egy útvesztőben vagyunk, és úgy kell hajolni, hogy átérjünk a szűk résen anélkül, hogy megérintenénk a falat.

Tehát, látható, hogy változatosabb lett a teszt.

Most lássuk, hogy mely gyakorlatokkal bővült a jóga és az erőfeszítő testmozgás részleg:

Jóga

Spine Extention
A hátunk mögött kell összekulcsolni a kezünket, mintha imádkoznánk, és előre kell hajolni. Ha nem tudjuk hátul összekulcsolni, akkor tegyük karba. Az egyik lábnak hátul kell lennie. Érdekes jógagyakorlat.

Gate
Az egyik lábunkkal le kell térdelni, míg a másikat kinyújtva, hogy a vége a Balance Board-on legyen. Ezután emeljük fel az egyik kezünket, és hajoljunk oldalra, az ellenkező irányba. Nem nehéz.

Grounded V
Ehhez kell némi hajlékonyság. Rá kell ülni a Balance Board-ra, és felemelni a két lábunkat, hogy V alakot képezzünk.

Erőfeszítő gyakorlatok

Balance Bridge
Szintén rá kell ülni a Balance Boardra, kezünket hátra kell tenni, az egyik lábunkat felemelni, és úgy kell felemelkedni a Balance Boardtól, hogy a testünk vízszintes legyen, mintha egy hidat képeznénk. Kezdetben nehéz, de könnyű begyakorolni.

Side Lunge
Az egyik lábunk legyen oldalt, azt a kezet emeljük fel, és hajoljunk oldalra, a másik irányba.

Single-Leg Reach
Ez ilyen “mégis hogy képzelték el” típusú gyakorlat, nagyon nehéz. Fel kell emelni a lábunkat úgy, mintha a Single-Leg Extension-t végeznénk, ám most nem előre kell hajolni, hanem lefele, hogy elérjük a másik lábunkat. Akinek nincs jó egyensúlya, az nagyon meg fogja szenvedni.

Training Plus menüje (nem saját kép)

A többi új gyakorlat a Training Plus-ba került. 15 új játékos gyakorlat, melyek garantáltan szórakozássá, élvezetessé teszik a mozgást.

  1. Perfect 10
    Csípőt mozgatja meg. Látunk magunk körül gombákat, azokon számokat. Azokat a gombákat kell megütni a csípőnkkel, melyek összege 10-et ad ki. Kezdőszinten. Középhaladóknak 15, haladóknak 20. Ha oldalra mozgunk, érdemes erősebben mozgatni a csípőt, de vigyázzunk, hogy ne sérüljünk meg.
  2. Island Cycling
    Egy kis biciklizés. A Balance Board-on kell apró lépésben helyben futni, ezzel hajtjuk a biciklit. A Wiimote oldalt kezünkben meg a kormány. A szigeten találunk 13 zászlót, ezeken kell átmenni úgy, hogy a lehető legrövidebb távot biciklizzük le. Az a lényege, hogy megtaláld a legrövidebb utat.
  3. Rhythm Kung-Fu
    Egyik személyes kedvenc. Egy pagodában vagyunk, ahol társainkkal Kung-Fu gyakorlatokat végzünk. Öten vagyunk, ketten hátul, ketten középen, mi vagyunk elől. Azokat mozdulatokat kell leutánozni, amelyet a mögöttünk levők csinálnak ritmusra. A spirituális erőnktől, még a pagoda is beleremeg.
  4. Driving Range
    Ki hitte volna, hogy a golf is egy összetett fizikai sport. Ez a program erre világít rá. A Balance Board-ot oldalra téve, hasonlóképp kell golfozni, mint a Wii Sports-ban, de itt fokozottan nézi az ütésünk erősségét. A lyuk egy meghatározott helyen van, nekünk kell a lehető legközelebb ütni ahhoz a labdát. Az első szinten az Aprroach Shot-nál 100 yard-ra van tőlünk a lyuk, a második szint, az Iron, 150 yard, míg a harmadik szint a Driver, ahol 200 yard-ra van tőlünk a lyuk.
  5. Segway Circuit
    A Segway egy speciális közeledési eszköz. Két kereke van, és a testünkkel hajtjuk előre. Valahogy így néz ki. Ezen közlekedve kell a strandlabdáknak nekimenni, de vigyázzunk, mert néha vakondok jönnek ki, és ha őket találjuk el, az mínusz pont.
  6. Bird’s-Eye, Bull’s-Eye
    Kakasjelmezbe öltözve kell elrepülni a hajóig, ütközben kisebb céltáblákat találunk. Ezekre rá kell repülni, egyrészt pontot kapunk értük, másrészt plusz másodpercet. Amúgy szórakoztató.
  7. Snowball Fight
    Egy csatatérben kell lehógolyózni a többieket. A hógolyót nem kell gyártani, alaphelyzetben egy búvóhelyen vagyunk, oldalra kell hajolni, és meg kell dobni az ellenfeleinket. Akik hóemberbe bújtak , azokat kétszer kell megdobni. Minél több Miit dobunk meg, annál jobb lesz a teljesítményünk.
  8. Obstacle Course
    Egy akadálypályán kell végigfutni. Utunkat szakadékok, hatalmas súlyok, és hengerek állják. Igyekezni kell minél messzebb elfutni, de vigyázni kell, mert ha “nekimegyünk” az akadálynak, akkor kezdhetjük előlről az egészet. A pálya elejétől. Ha végigjutunk egy pályán, egy szintet megyünk fel.
  9. Tilt City
    Kemény észjáték. Vagy jobb kifejezés, hogy testnek és az agynak kell együtt mozogni. Van három különböző színű doboz alul, feladatunk, hogy a felülről leeső labdákat a megfelelő dobozba juttatni, erre három tálca áll rendelkezésünkre. A felsőt Wiimote-tal irányítjuk, míg az alsó kettőt a testünkkel a Balance Board-on. Ezek egyszerre mozognak. Így kell a labdákat a dobozba tenni.
  10. Rhythm Parade
    Másik nagy kedvenc. Utcai fesztivál, ritmusra kell lépni a Balance Board-on, majd amikor mutatja, akkor vagy bal, vagy jobb kezünket kell felemelni. Bal kezünkben a Nunchuk jobb kezünkben a Wiimote van. Nagyon szórakoztató, főleg azért, mert mögöttünk Mii társaink különböző hangszereken játszanak.
  11. Big Top Juggling
    Bohócok vagyunk, egy labdán egyensúlyozunk a cirkuszban, két társunk kis labdákat ad a kezünkbe, ezekkel kell zsonglőrködni. Nem könnyű.
  12. Skateboard Arena
    Balance Boardot oldalra téve kell állni rajta. Ha a jobb lábunkat letesszük, azzal indítjuk be a gördeszkát. A hosszas neonfényen kell átmenni, akkor kapunk pontot. Ha trükközünk, akkor extra pontot kapunk.
  13. Table Tilt Plus
    Az egyensúlyi játékok között fellehető táblás játék, ahol golyóként funkcionálunk, feladatunk, hogy a testünk súlyával beleegyensúlyozni a golyót a lyukba. Ez most külön akadályokkal van megnehezítve.
  14. Balance Bubble Plus
    Szintén egyensúlyi játékok között lelhető fel, amikor a Miink egy buborékban van, és szintén a testünk súlyával irányítjuk előre és oldalt. Ez a pálya szintén meg van nehezítve.
  15. Basic Run Plus
    Ismét futni kell, ám itt nem embert, hanem macskát kell követni. Futás közben érdemes figyelni a tájat, mert a futás végén három kérdést kapunk. Minden helyes válasz +10%-ot számol fel az értékeinkhez.

My Wii Fit Plus

Most nézzünk szét az öltözőnkbe, a My Wii Fit Plus-ban, itt is sok érdekesség vár minket.

Calorie check: Itt nézhetjük meg, hogy összesen mennyi kalóriát égettük el, és ezt ételekkel illusztrálja, hogy mely étel kalóriamennyiségét égettük el. A “Calorie Burn Goal”-ban állíthatjuk be, hogy naponta hány kalóriát szeretnénk elégetni. Én ezt nagyon hasznosnak tartom, mert aki komolyan veszi az edzést, azt motiválhatja, és intenzív edzésre ösztökélheti. Aki több időt szeretne edzésre szentelni, annak javaslom, hogy állítsa be a legmagasabb, 416 Kalóriás célt, ez egy tábla csoki energiaértékének felel meg. Azt érdemes tudni, hogy nem kötelező egyszerre megcsinálni a 416 kalóriát, sőt! Pont, hogy érdemes több részletben megcsinálni, hiszen, ha pihenünk, azzal több erőnk lesz másodjára is nekiveselkedni. Ez ugyanolyan, mintha valakit nagyon fáraszt a 30 perces futás, az fusson 3×10 percet, ugyanannyit ér, mintha egyhuzamban futott volna fél órát.

Fit Credits: Itt nézhetjük mely, hogy bizonyos napokon milyen fajta edzéseket mennyi ideig végeztünk, és mindezt halmozott oszlopdiagramban mutatja meg.

Change Trainer: Itt tudunk változtatni, hogy női, vagy férfi edzőt szeretnénk.

METs: Itt magyarázza el a Balance Board még egyszer, hogy mi az a MET, és a számításának a menete. Erről én is írtam korábban, itt el lehet olvasni.

Ha rákattintunk a Balance Board-ra, akkor a Body Test gyakorlatait végezhetjük el.

A Wii Fit Plus Routines-ban lehet bizonyos testtájunkra fókuszálva edzeni. Egy-egy “témakör” három gyakorlatot tartalmaz. Összesen 12 mini-edzésprogram van:

LifeStyle: Shoulers and back (vállak és hát), Relax (relaxáció), Warm up (bemelegítés)
Health: Tummy (has), Overindulged (túlevés), Leaner Mii (sovány Mii)
Youth: Posture (testtartás), Mind and Body (elme és test), Legs and Hips (lábak és csípők)
Form: Hips and behind (csípő és fenék), Arms (karok), Figure (figura, póz)

A My Routines-ban saját edzésprogramot állíthatunk össze, míg a Favorites-ben, azokat a gyakorlatokat láthatjuk, melyeket a legtöbbet végeztünk.

Hát ennyi lenne a Wii Fit Plus összes újdonsága. Hosszú írás lett, ebből is látszik, hogy mennyi újdonság van az elődjéhez képest, csak előnyére fejlődött a program, csak ajánlani tudom.