supermario4ever blog – 少年になりたい

Nintendo, Anime, Manga, Jpop, anison, és egy kicsit magamról is.

Chihara Minori

Posted by supermario4ever - 2012. március 3. szombat


Chihara Minori (茅原実里)

Chihara Minori (茅原実里)

Okui Masami-t azért szeretem, mert akármilyen stílusban is szólaljon meg, egyszerűen nem tud tévedni! Chihara Minori-t meg azért, mert már vagy 60× énekelt Dance-disco stílusban, de egyszerűen képtelenség megunni a dalait. Most szerdán jelent meg az énekesnő legújabb albuma, a D-Formation. Már várható volt, hiszen az legutóbbi nagylemeze 2 éve jelent meg, és jött már ki annyi kislemez, hogy lehessen abból albumot csinálni. Ha a dátumot nézzük, különleges az album, hiszen csak négyévenként van évfordulója, lévén, hogy február 29-én jelent meg. Nem minden szökőév február 29-éje (köztudott, hogy a szökőnap február 24-e) esik szerdára, sőt csak 28 évenként adatik meg ez a lehetőség, utoljára 1984-ben volt, hogy február 29-e szerdára esett, és legközelebb csak 2040-ben lesz ilyen alkalom. Úgyhogy különlegesség ez az album. Dalok terén is annak ellenére, hogy szinte mindegyik egy kalap alá vehető, mégis élvezet újra és újra hallgatni a dalokat, olyan kellemes érzés tör rám Minorin hangja hallatán, és tényleg nem számít, hogy ez a 4. albuma, és szinte mindig ugyanazt halljuk tőle, mert a hangjával annyira változatossá teszi a dalait.

Hogy röviden bemutassam őt, Minorin 1980. november 18-án született Tochigi prefektúrában, 2004-ben tűnt fel egy japán tehetségkutató műsorban, ahol egészen a döntőig eljutott, és bár nem ő nyert, de ez nem szegte kedvét, hogy utat törjön magának a seiyuu-jpop iparban. Az első jelentős munkássága, a Suzumiya Haruhi no Yuuutsu animében Nagato Yuki hangja volt, és az egész ország a szívébe zárta rendkívül kedves és aranyos hangja miatt. Az a tipikus extrém magas japán női hang, amit szerintem még kellemes hallgatni:

Aztán jöttek az anime dalok, melyek közkedveltté váltak, a mai napig az egyik legsikeresebb anison előadó. Lemezei megközelítik Mizuki Nana albumainak népszerűségét.

Chihara Minori a Planet patrol kislemez fotózásán

Chihara Minori a Planet patrol kislemez fotózásán

Én egyébként 2009-ben ismertem meg őt a Tribute to Masami Okui ~Buddy~ albumon énekelte a Rinbu-revolution dalt, de még milyen jól! Egyből tudtam, hogy szeretni fogom őt. Egyébként a japán zenei ismertségem döntő többségében Okui Masami-tól gyökerezik, általa ismerek sok előadót. Tehát azon dal által ismertem meg az énekesnőt egyre jobban, az első kislemeze, mely igazán nagy hatással volt rám, az a PRECIOUS ONE. Nagyon szép dal, azokról énekel, akik igazán fontosak számára. Aztán a következő albumát, a Sing All Love-ot nagyon sokat hallgattam. Ez volt az első olyan album, ahol éreztem azt, amiért megszerettem őt. Az előző albumai sem rosszak, a Contact, és a Parade, de a Sing All Love hatalmas előrelépés volt. 2010 végén tudtam meg, hogy a soron következő kislemeze Okui Masami-val közösen fog készülni. Nagyon kíváncsi voltam, hogy mit tud kihozni belőle, ő írta a címadó dal szövegét. A végeredmény a 2011. február 9-én megjelent Defection kislemez, az egyik legkomolyabb munkássága, mind a három dal szövegileg érzékeny témát dolgoz fel, és bár nem szomorú a zene, mégis elüt a megszokott könnyedebb hangzástól. Érdekes, hogy egy napon jelent meg a KEY FOR LIFE kislemezzel, azt a korongot nagyon sok kritika érte, hogy elmaradt a megszokott minőségtől. Van benne valami, meghallgattam, belőlem semmilyen érzést nem váltott ki, ellenben a Defection a mai napig No. 1 Minorin single. Legalábbis számomra. A következő kislemez a Planet patrol, hasonlóan jó, mint a Defection. Amikor meghallottam a második dalt, azonnal beleszerettem, és tudtam, hogy, ha lesz megint anyagi lehetőségem, akkor a Defection, és a Planet patrol kislemezeket fogom berendelni. Ezek nekem kellenek! Joggal jöhet a kérdés, hogy akkor már miért nem az albumot rendelem be? Az albummal az a “gond”, hogy csak a kislemezek címadó dalait tartalmazza, és a fentebb felsorolt 2 single mind a három dala nagyszerű. Aztán később lehet, hogy az albumot is megveszem, mert azon is vannak olyan exkluzív dalok, melyeket már most imádok. A Planet patrol után a TERMINATED a soron következő kislemez (a maxi CD kifejezést szándékosan kerülöm), melyet még nem hallgattam meg, de érdekel, mert best selling single-lé vált a maga 24.785-ös összeladásával. És itt a D-Formation, mely szintén nagy előrelépés az előző albumokhoz, ugyanis néhány dal kicsit különbözik a megszokottól, változatosabb lett az album, és nem okoz csalódást! Fantasztikus lett. Úgyhogy bizakodva nézek a későbbi dalai felé, remélem, csak még többet hoz ki magából.

5 hozzászólás to “Chihara Minori”

  1. Kayama said

    Az utóbbi napokban néztem meg (pontosabban már napok óta nézem újra és újra :D) a 2011-es Animax Musix-ot és meg kell, hogy mondjam, Minorin ott is fantasztikusat alakított. Ráadásul nem csak saját számokat adott elő, így pedig még érdekesebb volt az egész.

    • Én nem láttam, csak azt, hogy szerepel, azt hiszem, előadta a Rinbu-revolutiont Okui Masamitól. Majd megnézem, elvileg adja nemsokára az Animax, lehet, hogy ma?

    • Köszi a setlist-et. :) A Paraside Lost nagyon jó dal, szeretem. A TERMINATED bennem nem maradt meg annyira, megmondom őszintén, nem értem, hogy lett best selling single. Igaz, csak 56-tal előzte meg a Paradise Lost-ot. A Rinbu-revolution (Round dance revolution) dalt felénekelte a Tribute to Masami Okui ~Buddy~ albumra, azért szokta előadni. Nem tudom, hogy hallottad-e, de nagyon jó verzió. Hogyan hangzik egy nagyszerű Okui Masami dal Elements Garden stílusban? Nagyon jól. Ma délután kiteszem az albumot letöltésre. A Yasashii Boukyaku-t egyszer hallottam, nekem nagyon túlságosan melankólikus, nem az én érzésvilágom. Az utolsó két dalt nem ismerem, de ha jól tudom az ETERNAL BLAZE Mizuki Nana dal, angelával közösen előadva. Hmm, nagyon érdekes. Az őszi Animax Musix-ban lesz? Az március 31-én lesz az Animaxen: http://animax.blogol.hu/

      • Kayama said

        Tényleg lesz 31.-én, de ahogy nézem csak 1 részre elég ennyi idő (3 db kb.90 perces videó ami a neten van) és a következő hétre nem írtak folytatást. Szóval azért kérdéses a dolog, de bízzunk benne, hogy leadják az egészet. :) A YouTube-on is van már fent pár dal, kedvcsinálónak meg lehet nézni.
        Ezen a blogon pedig részletesen lehet olvasni a koncertről egy résztvevő szemszögéből:
        http://www.paranda.net/2011/12/animax_musix_20.html

  2. Kayama said

    Nem tudom, hogy leadják-e nálunk is, de szerintem érdemes netről beszerezni, mert maradandó élmény (legalábbis számomra az volt :D) amit muszáj megőrizni. :) Egyébként a tévés változathoz nem a koncert sorrendje szerint vágták össze a számokat, hanem össze-vissza.
    Minori ezeket a számokat adta elő:
    – Paradise Lost (Ga-Rei Zero)
    – TERMINATED (Horizon on the Middle of Nowhere)
    – Yasashii Boukyaku (The Disappearance of Haruhi Suzumiya)
    – Round dance -revolution (Revolutionary Girl Utena)
    – Anna ni issho dattanoni (Mobile Suit Gundam SEED)
    – ETERNAL BLAZE (Magical girl lyrical NANOHA A’s) – ezt angela-val közösen.

Vélemény, hozzászólás?

 
