Super Mario Advance 4


Ismét egy régi gamer vágyálmom teljesült, megvan a Game Boy Advance-es Super Mario Bros. 3. 2003. októberében jelent meg, gyakorlatilag amióta tudok róla, azóta szerettem volna megvenni, és ez most sikerült. Tudom, hogy sok elsősorban hardcore gamer elítéli a remake-eket, mert kevés anyagi ráfordítással, ugyanazt a játékot eladják még egyszer, ezzel hatalmas vagyont kaszálva. Nézzük más szemszögből a dolgokat. Az új gamer generáció is megismerheti a régi hatalmas klasszikusokat új köntösbe bújtatva. Egyébként a grafika a Super Mario All-Stars-béli, tehát már csak ezért is volt régi vágyálom. Esetenként belecsempészhetnek újdonságokat is, melynek köszönhetően akár a veterán játékosok számára is megéri játszani. Aki játszott az All Stars-szal, az sok újdonságot nem fog látni. Itt-ott grafikai fejlesztés. Toad kapott egy mosolygó arcot, a 4. világ térképén az óriás kalapács testvéreknek saját alakjuk van, és néhol egy-egy apró átalakítás a pályán, hogy egy kicsit könnyebbé tegyék a játékot. A nehézsége számomra semmi. Totál meg voltam lepve, hogy néhány éve, akik először játszottak a játékkal, panaszkodtak, hogy milyen nehéz. A régi és új játékok nehézségéről már többször írtam, és csak ismételném magam, hogy annak idején annyira természetes volt, hogy egy játék ilyen, hogy fel sem tűnt, hogy mi számít nehéznek, és mi nem.

Engem kiskoromban már a játék dobozának a színe is nagyon megfogott, ez az élénk sárga szín. És ehhez hozzá jött a játék minősége, és Dévényi Tibor műsora, az Elektor Kalandor, ezek miatt számomra ez a játék, amíg élek, legenda lesz. “Teki Katona”, “Farkas Mario”. Ezek mind Tibi bácsi beszólásai voltak. Talán jobb is, hogy farkasnak mondta, mert akkor csak törtem volna a fejem, hogy mi az a mosómedve? Most meg csak lesek, hogy jutott eszébe a farkas? Teljesen nyilvánvaló, hogy mosómedve farka van Mariónak. Egyetlen egy nagyobb újítás mondható el a játékról, amit én személy szerint jó ötletnek tartok: Ismertek a térképen a Pikk-négyzetek. Ha kirakjuk a gombát, virágot, vagy csillagot, akkor ugye életet kapunk. Érdekes, hogy mindemellett, ha sikerült kirakni valamelyiket, akkor a Pikk-négyzet átalakul Kőr-négyzetté, amikor csillag helyett Szuper-levelet rakhatunk ki, mellyel nem 5, hanem 7 életet szerezhetünk. Ha itt nem sikerül kirakni valamelyik ábrát, akkor visszaváltozik Pikk-négyzetté. Zeneileg jól felhozták GBA szintjére, tehát még a SNES verziónál is szebben szól.

Annak ellenére, hogy nincs benne annyi újítás, én minden percét élveztem. Hétfőn megkaptam, kedden már Bowser a szakadékban volt. Persze ettől még nem végeztem a játékkal, hiszen ebben is jelen van a Mario Bros. játék, valamint a Mario 3-at végig lehet vinni Marióval és Luigival együtt. Meg egyébként is, ebből a játékból soha nem elég.

Már csak az első Super Mario Advance hiányzik a sorozatból.

5 thoughts on “Super Mario Advance 4

    • Szia!
      Hát, a Petőfi Csarnok udvarán hétvégenként a bolhapiacon, meg vaterán. Ezt is ott találtam. De nagyon figyelni kell, mert sok a hamisítvány. Play Maniában van egy kevés, meg Game Park-ban, de ott meg olcsón találni nehéz.

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s