supermario4ever blog – 少年になりたい

Nintendo, Anime, Manga, Jpop, anison, és egy kicsit magamról is.

Dr. Mario (NES)


Nintendo Entertainment System megjelenés
Japán: 1990. július 27.
Amerika: 1990. október
Európa: 1991. június 27.

Game Boy Advance (NES Classics) megjelenés
Japán: 2004. május 21.
Amerika: 2004. október 25.
Európa: 2005. január 7.

Fejlesztő: Nintendo
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Logikai, puzzle
Játékmód:1-2 játékos

Platform

“Hello, az én nevem Dr. Mario! Az utóbbi években sok izgalmas kalandot éltünk át együtt” Üdvözöl minket Mario a Dr. Mario leírásában. Rejtély, hogy hogy jutott eszébe Mariónak orvosként beállni, de ötletes körítése egy nagyszerű logikai játéknak. A vírusok elszabadultak, és őrült módon szaporodnak. Épp most érkezett új szállítmányként egy nagy adag vitaminpirula, hátha azzal el lehet pusztítani. Ez pedig a mi feladatunk.

Veselkedjünk hát neki. Ahogy írtam, ez egy logikai játék, méghozzá egy Tetris-klón. A cél az, hogy a vírust beleszámítva egy négyes egyenest alkotva (vízszintesen, és függőlegesen egyaránt lehetséges) elpusztítsuk őket. Három színű vírus van: Piros, kék, sárga. És csak azonos színű kapszulákat lehet köréjük helyezni, akkor pusztulnak el a vírusok, a többi színűek hatástalanok rá. A kapszulák hosszúkásak, két felük van, így hatféle van belőlük: sárga-sárga, piros-piros, kék-kék, sárga-piros, sárga-kék, piros-kék. Ezek szabadon forgathatók, A-gombbal jobbra, B-gombbal balra. Úgy kell a kapszulákat elhelyezni, hogy az adott színű oldala az adott színű víruson (vagy mellette) legyen. Ha így kialakul egy négyes azonos színű sorozat, akkor a vírus elpusztul. Érdekesség, hogy ha két azonos színű vírus van egymáson, vagy egymás mellett, akkor elég csak egy azonos színű kapszulát odatenni, és mindkét vírus elpusztul. Két vírushoz elég két kapszula, ez a való életben elég érdekesen hatna. De a játékban sokkal inkább annak logikai mivolta számít. Érdemes előre gondolkodni, és úgy letenni a kapszulát, hogy a másik fele is hasznosulni tudjon. Tehát, ha például jön egy piros-kék kapszula, akkor azt érdemes egy piros, és mellé kék vírusra tenni. Akkor is érdemes odatenni, ha a kék vírus mellette lejjebb van, mert ha a piros elpusztul, akkor a mellette összegyűlt kék kapszulák ráesnek a kékre, így ha ott is kialakul egy kék sorozat, akkor az is elpusztul. Így egy vírus elpusztulása akár láncreakciót okozhat. 21 szint van, a 0. szinten négy vírus van. Az, hogy hányas szinten kezdjük, azt mi magunk dönthetjük el. A főmenüben kiválaszthatjuk a nehézségi szintet, valamint a kapszulák sebességét. Ha megtisztítunk egy kémcsövet (kémcsőben vannak a vírusok), akkor továbbmegyünk egy szintet. Minden egyes szintlépéskor néggyel több vírus van a kémcsőben, így aki eléri a legmagasabb 20. szintet, akkor már 84 vírussal kell szembenéznie, szinte tele lesz a kémcső. A játék akkor ér véget, ha egy szinten a kapszulákkal elérjük a kémcső tetejét.

Ketten is játszhatjuk a játékot. Érdekesség, hogy mindkét játékos egyénileg állíthatja be a nehézségi szintet, és a kapszulák sebességét. A játék nem valami hosszú: a lényeg annyi, hogy ki pusztítja el hamarabb az összes vírust a saját kémcsövében. Aki nyer, az kap egy koronát győzelmének szimbólumául. Háromszor kell nyerni, így elnyerhetjük az “Első osztályú bakteriológus” címet. Természetesen azzal is lehet veszíteni, ha megtelik a kémcső. Csak ennyit lehet 2 játékos módban játszani, pedig többet is ki lehetett volna hozni ebből. Lehetett volna például olyan, hogy rendesen játszunk, és aki nyer, az tovább léphet egy szintet, míg a vesztes maradna a saját szintjén.

Mindettől függetlenül egy nagyon jó, és élvezetes játékkal van dolgunk, kellőképp próbára teszi a logikai készségünket. Egy egyszerűbb játéktól nyilván ne várjunk grafikai csodákat, de nincs is rá szükség. Az irányítása egyszerű, viszont nehezíti a játékot, hogy nem marad “sok” idő, amikor a kapszula már közel van a vírushoz, így ha tévesztünk, nehéz helyrehozni a hibát, így annak hosszabb távú kijavítása akár igazi kihívás lehet. Érdemes LOW sebességi szinten kezdeni, ha így flottul megy, akkor átmehetünk MED szintre, ami már sokkal gyorsabb, HI szinten pedig már nagyon nehéz. Így akár hosszabb távú élményt is nyújthat a játék, ha igazán mesterévé akarunk válni. A zenével itt is ugyanaz a bajom, mint a NES-es Mario & Yoshi játékkal, hogy a Game Boy, és a NES verziók egyszerre készültek, és olyan a zene, mintha a GB-ből portolták volna át NES-re. Kicsit bugyuta, és ügyetlenül használja ki a NES négycsatornás lehetőségét. Két zene van a játékban, fever és chill, kicsit olyan hatásuk van, mintha félkész állapotban lennének a zenék. De ez szerencsére nem ront sokat a hangulaton. Az ötlet hatalmas, segít fejleszteni a logikai készségünket, és mára már legendává vált. Viszont azt sajnálom, hogy nem jelent meg Wii Virtual Console-on, így jóval több embernek lenne lehetősége játszani vele. De akinek van még NES-e, annak magasan ajánlott beszerezni a játékot.

Grafika: 8/10
Játszhatóság: 9/10
Szavatosság: 8/10
Kihívás: 9/10
Zene / Hang: 5/10
Hangulat: 9/10

+ Nagyszerű logikai játék
+ Könnyen megtanulható
+ Hosszú időre leköt, ha mestere akarunk lenni a játéknak
– Szegényes 2 játékos lehetőség
– Rosszul kivitelezett zene

82%

Egy hozzászólás to “Dr. Mario (NES)”

  1. […] Dr. Mario (NES) […]

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: