Megjelenés:
Japán: 2009. december 3.
Amerika: 2009. november 15.
Európa: 2009. november 20.

Fejlesztő: Nintendo
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Kaland, Platform
Játékmód: 1-4 játékos
Wi-Fi: Nincs

Producer: Hiroyuki Kimura és Takashi Tezuka
Zeneszerzők: Shiho Fuji és Ryo Nagamoto

Platform:

Megörültem, amikor a tavalyi E3-on bemutatták a New Super Mario Bros. Wiit, nagyon jó játéknak tűnt már akkor is. A hangulata már akkor a topon volt. Azt egy kicsit sajnálom, hogy olyan szerepet “adtak neki”, mint 2007-ben a Super Paper Mariónak, hogy szórakoztasson, amíg meg nem jelenik a Super Mario Galaxy. De szerintem mind a két játék a maga nemében fantasztikus. Nekem külön öröm a New Super Mario Bros. Wii, hiszen 2D-s Mariókon nőttem fel, és így nekem egy kicsit retro-hangulata van, de hogy még ebbe is tudnak újdonságot beletenni, úgy, hogy élvezetes a játék, és semmit nem veszít a Mario-hangulatából… Arra azért nem sokan képesek.

Azt már az elején leszögezte a Nintendo, hogy nem lesz egy könnyű játék. Úgy tűnik, eljutott hozzájuk a DS-es New Super Mario Bros.-t ért kritika, hogy az a játék túl könnyű. És most úgy döntöttek, hogy benehezítenek. De hogy a kezdő, lelkes játékosoknak se szegje kedvét, úgy döntöttek, hogy beletesznek egy Super Guide nevű opciót, ami azt a célt szolgálja, hogy ha valaki szeretné, akkor a gép végigviszi neki a pályát. Vagy ha csak egy nehéz rész volt, akkor ha túljutott azon a gép, visszavehetjük az irányítást. Persze nem jelenik meg akármikor. Nyolcszor kell meghalni az adott pályán, hogy felajánlja a gép a lehetőséget, és mi eldöntjük, hogy élünk-e vele, vagy sem. Annak ellenére, hogy nem volt kötelező a Super Guide, mégis kiverte a fórumokon a biztosítékot, hogy mi az, hogy most már bárki végigvihet egy játékot, de én igazából ezt egy jó arany középútnak tartom, hogy legyen nehéz a játék, de mivel ma már jóval nagyobb réteg játszik, mint pl. 15 éve, ezért az új játékosokban is legyen annyi motiváció, hogy végigvigye, még ha segítséggel is. Aztán, ha másodjára nekiveselkedik a játéknak, akkor már neki is menni fog.

Már a tokja is nagyon tetszetős a játéknak, nekem tetszik a piros színe. Mind a borítója, mind a belső füzetek, és a lemez is nagyon szép és igényes. A történet nincs túlbonyolítva, a Mario játékokhoz híven, Peach hercegnő születésnapját tartják meg, és amikor hoznák a születésnapi tortát, kiugrik belőle Bowser 7 gyereke (már Bowser 7 gyerekének visszatérése is hatalmas öröm számomra), és beleteszik a tortába Hercegnőt, és magukkal viszik. Tehát ismét Peachet kell megmenteni, mint már annyiszor. Na de ha valakinek, akkor Mariónak meg lehet bocsájtani az egyszerű történetet. És akkor kezdjük a játékot! Már az mutatja, hogy nem lesz bonyolult az irányítás, hogy oldalt kell tartani a Wiimote-ot, de aki szereti használni a Nunchuk-ot, az Wiimote + Nunchuk párossal is játszhat. Lássuk az alapvető irányításokat:

Control Pad

  • Ezzel tudjuk irányítani Mariót.
  • Ha nyomjuk közben az 1-es gombot, akkor karakterünk fut.
  • Lefele gombbal Mario leguggol, vagy ha lejtőn vagyunk, Mario lecsúszik, ezzel is kiütve az ellenfeleket.
  • Ha ugrás közben nyomjuk meg a lefele gombot, az a taposás.
  • Szintén a lefele gombbal tudunk bemenni a csőbe, illetve felfele gombbal az ajtóba.
  • Indán ezzel tudunk kapaszkodni, valamint irányítáni azt.
  • Ha nagyon vékony platformot látunk, ezzel tudunk a falon támaszkodva járni.

2-es gomb

  • Ezzel lehet ugrani, valamint, ha jól érkezünk az ellenfélre, akkor meg tudjuk ölni.
  • Ha Mariót nekinyomjuk a falnak, akkor tud karakterünk falról falra ugrást kivitelezni.
  • Vízben tudunk úszni.

1-es gomb

  • Mario ezzel a gombbal megy gyorsan
  • Ha tűz-, jég- vagy pingvin Mario vagyunk, akkor ezzel tudunk lövedéket lőni.
  • Ha egy tárgy előtt vagyunk, és a gomb megnyomása mellett megrázzuk a Wiimote-ot, akkor felvesszük azt. Ugyanezzel vesszük fel a teknőket és eldobjuk.
  • Rácson ezzel tudunk mászni, valamint át tudunk menni a másik oldalra, ha “ajtót” látunk.

Wiimote rázása

  • Pörgő ugrás
  • Kapcsoló forgatása a kis platformokon
  • Tárgyak megfogása

Wiimote forgatása

  • Irányítható platformok mozgatása

A lényeg ennyi, de még rengeteg extra mozdulat van. Aki Wiimote + Nunchuk párossal játszik azoknak: Control Pad = Analóg kar, 2-es gomb = A-gomb, 1-es gomb = B-gomb. Továbbá a térképen a + gomb megnyomásával tudjuk megnézni, hogy melyik pályán hány csillagérmét gyűjtöttünk össze, itt tudunk játékosokat hozzáadni, vagy “eldobni”. Valamint lehet gyors mentést csinálni, és azt egyszer visszahozhatjuk, de akkor el is vész. Amennyiben pálya közben nyomjuk meg a + gombot, akkor jelenik meg a Pause menu. A – gomb csak a térképen működik, ezzel a gombbal tudunk visszamenni világokba.

Ennyivel lehet egyszerűen leírni az irányítást, már ebből is látni, hogy mennyi lehetőség van a játékban. És a sok új power up is új lehetőségeket nyit meg a játékban. A jól ismert gomba és tűzvirág mellett még négy új power-up kapott helyet:

  • Propeller-Gomba: Ezzel változunk át Propeller-Marióvá. A Wiimote megrázásával tudjuk a propellert aktiválni, és ha folyamatosan rázzuk a Wiimote-ot, akkor Mario lassan, pörögve ér földet. Persze meg lehet gyorsítani földet érést, a lefele gomb megnyomásával.
  • Jég-Virág: Mario ezzel tud jéglabdát lőni megfagyasztva az ellenfeleket. Ezeket fel tudjuk venni, és mint egy teknőt, eldobni, és ha nekimegy a falnak, összetörik.
  • Pingvin-Mez: Ezzel tud Mario könnyen úszni, valamint fagyos talajon csúszni. Ezzel is lehet jéglabdát lőni.
  • Mini-Gomba: Igaz, ez még a DS-es New Super Mario Bros.-ban debütált, de itt is szerepet kap. Ezzel Mario kicsi lesz. Bár támadásai gyengék (csak taposással tud ellenfelet ölni), de így be tud menni kis csövekbe, valamint tud a vizen futni, és lebegő ugrást végrehajtani.

Nagy segítség még Yoshi, aki szinte ugyanazokat csinálja, mint a Super Mario World-ben. Ugyanúgy megeszi az almát, és az ellenfeleket is, ha megsérülnek egy ellenfél által, Yoshi megijed, és elszalad. Már itt is tud ugrás után kapálózni, viszont hátrány, hogy amint elértük a pálya végét, Yoshi búcsút int nekünk.

A játék legnagyobb előnye a kooperatív többjátékos mód. És érdemes összedolgozni, mert az életszámon kívül minden közös számlára íródik, de hatalmas szórakozás, sok mindent lehet közösen csinálni. Például felvenni egy játékost, ha annak propellerje van, akkor együtt tudnak repülni. És ha így veszünk fel egy csillagot, akkor mind a ketten legyőzhetetlenek leszünk. De a legnagyobb dobás az, ha mind a négy játékos egyszerre tapos, akkor kisebb földrengés keletkezik, és az összes képernyőn levő ellenfél meghal. Egyedül is nagyon élvezetes a játék, de ha többen játszuk, akkor igazán felejthetetlen!

A normál játék mellett két játékmód kapott helyet. Az egyik a Free Mode, melyet csak többen játszhatunk, és azokat a pályákat csináljuk meg olyan sorrendben, ahogy nekünk tetszik. A Coin Battle lényegében a régi Mario Bros.-nak egy új verziója. Össze kell gyűjteni a lehető legtöbb érmét.

A grafika nagyon szép, amit 2D-ből mi lehetett hozni, azt kihozták. Élénk színek, hangulatos táj, a karakterek mozognak, nekem tetszett, ahogy a térképen néznek minket a koopa kölykök. Ja, és a táncoló Koopa Troopák külön poén. :D Tehát szépen ki van dolgozva a játék. A zene vidám, hangulatos, igazi Mariós. Ami hátrányt lehet mondani az online módozat hiánya. Így nincs mit tenni, mint szervezni egy New Super Mario Bros. Wii partit, és egész nap egy hatalmasat szórakozni! Mert ezt a játékot a hangulata viszi el… vagy inkább fel! A mennyekig!

Grafika: 10/10
Játszhatóság: 10/10
Kihívás: 9/10
Szavatosság: 9/10
Zene/hang: 10/10
Hangulat: 10/10

+ Csodaszép, fantasztikus zene
+ Rendkívül tartalmas
+ Többjátékos kooperatív mód
+ Elképesztően hangulatos
– Online módozat hiánya

93%